Kt. n/k 1343


Uṣur-ša-İštar'ın Kārum Kaniš'e sarayda alı konan bakır hakkında yazmış olduğu bir mektuptur. Uṣur-ša-İštar, saraydaki bu bakırın akıbetini Kārum Kaniš'ten sormaktadır.

 Kt. n/k 1343 Ön Yüzü

Kt. n/k 1343 Arka Yüzü

 Kt. n/k 1343 Kenar Yüzü





                        1
a-na kà-ri-im Kà-ni-iš
                        2
qí-bi-ma um-ma Ú-ṣur-ša-İštar-ma
                        3
ṭup-pá-ak-nu kà-ru-um
                        4
iš-ta-me-ma um-ma a-na-[ku-ma]
                        5
al-kà-nim URUDU mu-ùh-ra
                        6
um-ma kà-ru-um-ma
                        7
mì-nam ta-hu-a-ni a-lik
                        8
a-ta-ma mu-hu-ur-ma [a]-šar
                        9
li-bi-kà URUDU šu-ku-sú um-ma
                        10
a-na-ku-ma té-er-tí kà-ri-im 
                        11
ta-áš-me-a URUDU a-sé-ri-ku-nu
                        12
ta-ur É.GALlúm URUDU ú-kà-al
                        13
al-kà-nim mu-ùh-ra 
                        14
ma-ha-ra-am lá i-mu-ú
                        15
ù É.GALlúm  a-na URUDU
                        k
ma-ha-ri-im ú-ša-am-té-e
                        A.y
um-ma É.GALlúm-ma
                        18
mì-šu-um sà-ah-ra-tí
                        19
al-kam-ma URUDU mu-hu-ur-ma
                        20
a-sé-er a-ba-e-kà at-lá-ak
                        21
ki-ma URUDU ma-ha-ra-am lá i-mu-ú-ni
                        22
a-na É.GALlim um-ma
                        23
a-na-ku-ma té-er-tí a-ba-e-a
                        24
lá-ma lá i-tù-ra-am 
                        25
be-lu-a a-tù-nu É.GALlúm
                        26
URUDU ú-kà-al té-er-ta-ak-nu
                        27
ar-hi-iš li-tù-ra-ma
                        28
lá a-sà-hu-ur lá tal-kam


1-2) Kārum Kaniš'e Uṣur-ša-İštar şöyle diyor: 3-4) Kārum, sizin mektubunuzu işitti ve ben şöyle cevap verdim: 5) Bana gelin ve bakırı alın. 6-9) Kārum şöyle karşılık verdi: Niçin biz bedelini ödüyoruz? Git. Sen al! Bakırı gönlünün istediği yere koy! 9-16) Ben şöyle cevap verdim: Kārum'un talimatını duyduğunda, bakırı kendi adresinize gönder. Saray, bakırı alıkoyuyor. Bana gelin, alın! (bakırı) almak istemiyorlar ve saray, bakırın ücretinin ödenmesi (konusunda) 17-20) Saray şöyle dedi: Niçin bekliyorsun? Gel ve bakırı al! Zaten ben, senin babalarına gidiyorum. 21-28) Onlar bakırı almak istemediklerinden dolayı, saraya şöyle dedim: Babalarımın talimatı bana gelmeden önce, saray bakırı tutuyor. Sizler beyimsiniz. Sizin talimatınız hemen bana gelsin ki ben de beklemeyeyim. Sen de buraya gelme!



 nabonidus
 ekim 2016

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANADOLUDA TARİH ÖNCESİ VE TARİHİ ÇAĞLAR

İLK HUKUK KANUNLARI

MANAZAN KAYA YERLEŞİMİ VE KADIN CESEDİ